Download OS : Ubuntu 14.04 LTS

 ubuntu-14.04-mascot

Hello! Sory lama dah menyepi. Hari ini admin nak kongsikan operating terbaru daripada keluarga Linux Ubuntu iaitu version 14.04 LTS yang lebih dikenali dengan nama Trusty Tahr. So, sesiapa yang tidak sabar untuk mencuba boleh lah klik kat link dibawah nie.

FITUR UBUNTU TRUSTRY TAHR

1. Linux kernel 3.13
Ubuntu 14.04 LTS sudah menggunakan Kernel 3.13.0-24.46 yang bersumber pada Kernel v3.13.9 stable. Versi ini tentu saja membawa banyak fitur baru, perbaikan, dan peningkatan sokongan terhadap perangkat jaringan, power management, virtualization, dan lain-lain.
2. Python 3.4
Pada versi terbaru ini, Ubuntu mencuba menggunakan Python 3.4 bukan Python 2. Mengingatkan tidak semua aplikasi Python 2 dapat diubah menjadi Python 3, maka Ubuntu tetap masih menyediakan Python 2 untuk diinstall.
3. Unity
Unity di Ubuntu 14.04 LTS juga mendapat penambahbaikan yang sangat penting di antaranya: sokongan terhadap screen High-DPI dan desktop scaling, screen saver dan lock screen baru, dan masih banyak lagi.
4. LibreOffice
LibreOffice merupakan aplikasi Office Suite yang pasti disertakan pada setiap keluaran Ubuntu. Pada Ubuntu 14.04 LTS Trusty Tahr ini, LibreOffice yang disertakan adalah LibreOffice versi 4.2.3.

DOWNLOAD OS UBUNTU 32-Bit

DOWNLOAD OS UBUNTU 64-Bit
SHARE

Papa Mama

Hi. I’m Eyon. I’m Founder of CyberYour.blogspot.Com. I’m Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment