Trik : 3 Trik Rahsia Menggunakan Google Search

Setiap hari anda pasti menggunakan layanan Google Search, baik saat browsing menggunakan desktop PC, notebook, mahupun smartphone. Namun tahukah anda, kalau Google Search memiliki beberapa rahsia menarik?
Dari kesekian banyaknya trik dan rahsia tentang Google Search, ada tiga hal yang menurut admin paling menarik. Trik ini mungkin tak begitu berguna, namun menarik untuk diketahui.

1. Bermain game di Google Search

Kalau sedang jenuh, tidak ada yang ingin dikacau, atau sedang menunggu seseorang yang sering lambat , anda boleh melakukan hal ini. Caranya yakni dengan membuka halaman Google Search (google.com), lalu taipkan atari breakout. Setelah itu, buka tab image atau gambar, dan tunggu dua saat. Anda bolehlah terus bermain game Atari Breakout.

2. Membuat halaman web menjadi miring

Buka google.com, lalu taipkan kata tilt. Google akan menampilkan hasil pencarian mengenai kata tilt dengan halaman web yang juga ikut miring. Anda juga boleh menggunakan ketika mencari gambar dengan kata tilt.

3. Melempar Duit Syiling virtual

Sewaktu tidak membawa duit syiling, namun anda memerlukan syiling untuk dilempar. Gunakanlah Google Search. Cara ini lebih mudah dengan menggunakan smartphone kerana anda memerlukan mikrofon. Caranya, buka halaman google.com, lalu pilih ikon mikrofon dan katakan flip a coin atau roll a dice. Google akan melemparkan syiling untuk anda.
SHARE

Papa Mama

Hi. I’m Eyon. I’m Founder of CyberYour.blogspot.Com. I’m Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment